12 Mart 2011 Cumartesi

Kişi yalnızca kendinden mi sorumludur...

Okduğum bir haber bana geçmişte şahit olduğum bir olayı hatırlattı..

Ozamanlar orta okula gidiyordum,öyle yemeklerine eve gelirdim..Eve geldiğim bir öğlen paydosunda evde misafirler olduğunu gördüm..30 lu yaşlarda güzel bir kadın ,daha okul çağına gelmemiş sıra sıra 3 güzel çocuk ve hasta olduğu her halinden belli olan çok zayıf bir adam...

Anneme kim olduklarını sordum..Babamın doğduğu köyden gelmişler akraba oluyorlarmış,adam hastaymış doktora gelmişler,gelmişken bizede uğramak istemişler..Adam ne kadar çok sigara içiyordu...söndürüyor,hemen arkasından tekrar yakıyordu..hiç hoşlanmamıştım adamdan hatırlıyorum..dişleride nekadar pisti..o bıyıkları,orta kısımları kızıl renk olmuştu..o güzel kadına bu adamı hiç yakıştıramamıştım...

Çocuklar annemde kaldı o gün..Doktor bazı tetkiklerden sonra Ankara ya sevk etmiş,Duyduk gitmişler..Babam bir akşam ,anneme ..Halil kansermiş dedi..Kanser...

Annem yazık dedi..yazık..nekadar genç daha..ama en çok hatiyce için üzüldüm...kaynanasıda hasta,bütün işler ona bakıyor,üç çocuk,bide zaten işe yaramayan koca...

Aradan kaç ay geçti hatırlamıyorum ..Halil abiyi çarşıda gördüm,bir dükkanın önündeki sandalyade oturuyordu..iki bacağıda dizinden aşağısı yoktu..elinde yine sigarası vardı..Karşıdan baktım,yanlarına gitmeye içim el vermedi..yanında hatiyce abla vardı,birkaç dakika sonra onu sırtına almaya çalıştı zorla sırtlandı..yalpalaya yalpalaya,kaldırım kenarındaki traktöre kasasına yerleştirmeye çalıştı,bir adam yardım etti..O da yanına kasasına oturdu ,kocasını destek yaptı düşmemesi için...

Anneme söyledim..Adam kansermiş dedi..ciğerleri mahvolmuş..damarlarıda tıkalıymış..bacaklarını kurtaramamışlar,sigaradan kangren olmuş..

Ama yine içiyor dedim...elindeydi,içmesin ozaman..

Dinlemiyorki..aldıracak birini buluyor hatiyce almassa almasın..o da ne yapsın ,deli adamın teki,bağıra çağıra yaptırıyor istediğini..

Bir yıl geçmiştiki,babam köye halil abinin cenazesine gitti..

Babam anlattı sonra..halil abiyi ölmeden birkaç ay evvel yine amaliyat etmişler..bacaklarını bu kez kasıklarının hemen altından kesmişler..içme sakın demişler..bak iyileşemiyorsun..ilerliyor..öleceksin...ama dinlememiş,aman sende demiş.

Hatiyce ablayı,üç cucukla genç yaşında bıraktı..o kadın öyle bir hayat mücadelesine girdiki..

Ölümsüz olduklarını düşünen ,benim hayatım size ne diyen,hertürlü zararlı olan ne varsa tüketen,tarafikte bile yolarda delicesine hareket eden ölürsem ben ölürüm size ne diyen...sözde hayatının yalnızca kendisine ait olduğunu düşünenlere sinir oluyorum..

Hasta olduklarında ,ilgi bekliyorlar..onların etrafında herkes pervane olsun istiyorlar,acınmak,pohpohlanmak istiyorlar ama..kendi yüklerini başkalarının sırtına yüklüyorlar..çocuklarına,eşlerine ,ana babalarına ne büyük ızdırap verdiklerini,geride ne acılar bıraktıklarını hiç düşünmüyorlar..

İçmeyin artık şu sigarayı..daha nasıl,ne anlatalım sizlere..ne olmasını bekliyorsunuz..son çare doktorun içersen bak başına şu gelecek demesinimi..Paketinde yazıyor,bu kadar mı körsünüz iradesizsiniz...

En ucuz sigara günde bir paket ortalama diyelim yılda neresinden bakarsanbir buçuk milyar yapıyor eski parayla..yazık değilmi bu paraya..,

3 yorum:

  1. bana kül tablası aldın ya aney niye rencide ediyosun :D

    YanıtlaSil
  2. Çay tabaklarını kokutma diye aldım,iç diye değil..En büyük lafım sana zaten,ama dinleyen kim...

    YanıtlaSil
  3. çay tabaklarının zevkide bi başkaydı hani

    YanıtlaSil