12 Nisan 2011 Salı

Başka hayatlar..

Annem anlattı..

Hastanede yıllardır görmediğimiz eski mahalledeki taşınan komşumuzu gördük,hasret giderdik..Sordum çocuklar nasıl iyimi diye, aslında tek bir oğlu vardı..iyi dedi oğlanın eşi ölmüş...İki kız torun vardı ne oldu evlendilermi diye sordum,evet evlendi ikiside,onların bile çocuğu oldu dedi..

Bir kız torunum daha oldu dedi..Oğlundan mı dedim..yenidenmi evlendi..Hayır dedi evlenmedi ama oğlundan oldu kız torun..

Benim anlamadan baktığımı görünce..

Oğlum dedi...evlatlık edindi..dört sene kadar önce bir kız çocuğu benim oğlanın peşine takılmış,nereye gitse kızçocuğuda peşinde..merak etmiş sormuş kimsin nesin,nerden geldin..Çocuk yurddan kaçmış..kimsesizler yurdundan..yaşı 12..

Kız benim babam olurmusun demiş..beni sever yanına alırmısın...Bizler büyük olduğumuz için kimse bizi almıyor..ama ben bir babam olsun istiyorum ...

Oğlum çok korkmuş,başıma iş alırım şimdi diye kızı karakola götürmüş,ordanda yurda geri almışlar kızı..ama bizim oğlanın içine işlemiş bu..

Kızı yurta görmek istemiş,çok zorluk çıkartmışlar önceleri..

Sonraları kızı görmüş,evlat edinmek istedi ama eşi öldüğü için vermediler..ama vasi olabilirmiş..Şimdi hafta sonları gündüz gelebiliyor..Telefon ediyor..Baba beni al diyor,oğlunda onu alıyor eve getiriyor..bana babaanne diyor,dedesine dede..Öyle güzel bişeyki görmeniz lazım..

Dinleyince duygulandım..neler oluyor şu dünyada haberimiz yok..bizim en doğal hakkımız olarak gördüğümüz,değerini bilmediğimiz şeyler başkaları için hayal sayılabiliyor..

Bu hikaye iyi bitmiş çok şükür ki...Tersi olayları duymuyormuyuz..Küçücük kaçan kızların başına neler geldiğini...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder