3 Nisan 2011 Pazar

Kuzen im....

Halamla aynı şehirdeyiz..İki kızından sonra bir oğlu oldu yarıyaşından sonra..gerizekalı olur dediler ama okadar erkek çocuk istiyorduki ,doğurmak istedi..doğdu bayağı gelişkin bir bebekti sapsarı boncuk gözlü bir bebek...

Birkaç ay sonra benimde yeğenim doğdu ..ondan 5 ay kadar küçüktü..beraber büdüler sayılır..bizimki daha çabuk yürüdü,konuştu,tuvaletini söyledi..

Aradan geçen zaman içinde halamın oğlunun biraz zeka geriliği olduğu tespit edildi..okulda pek başarılı olamadı,ilk sene kaldı..yeğenimle aynı sınıfta oldu.bizimki felaket bir çocuk geveze ,fırlama birşey..kuzenim saf ağır bir çocuk..hep kıyaslandılar..

En son onu 11 yaşlarındayken görmüştüm çünkü annemlerin olduğu şehirden taşınmışlardı benim şimdiki yaşadığım şehre gelmişlerdi..o zaman hatırladığım yapılı ve durmadan bu ne bu ne diye aynı şeyleri soran bir çocuktu.yeğenimde aptalmısın oğlum kaçkere dedik sana gene soruyorsun diyordu ,ona kızmıştım dalga geçiyor diye..

Halam bana hoş geldine geldi sağ olsun ..hal hatır ettik..cihanı sordum ,nasıl büyüdümü diye..ooo dedi halam bizden uzun 17 yaşında yakında 18 olacak okulda fena değil..tiyatro düşkünü..oyunlara çıkıyor dedi şaşırdım..ne güzel dedim..

Yeğenim geldi geçenlerde..tam bir fırlama..annesinden para alamamış sinirli söyleniyor..çalış diyorlar..niye çalışacakmışım bana bakmaya mecbursunuz diyor20 lira için annesine dokuz takla atıyor..

Kızımın vizeleri başladı..bütün gün çalıştı..akşam kafamız dağılsın dedik..dışarıya çıkalım bir çay içelim dedik..Konuşa konuşa yürüdük dalmışız..bir palyoça elimize ilan verdi..ilana hafifçe baktım nedir diye..göz ucuyla palyoçaya baktım..palyoçaları oldum olası sevmem nedendir bilmem ..bana hiç komik gelmezler..bilinç altımda onlara karşı nedensiz bir ürküntü var..

Yürümek istedik..palyoço önümüze geçti..Abla beni tanımadınmı dedi...baktım baktım..hayır..

Kızıma döndü..B..abla sen tanımadınmı..

Kızım birden aaaa..sen cihan sın..evet...

Bir an şaşırdım ..cihan da kim..Anne halanın oğlu cihan..kuzenin cihan..

Cihannn..senmisin gerçekten..evet oymuş..sarıldık ..Yavrum ne güzel delikanlı olmuş...Kafamızı kaldırıyoruz yüzünü görmek için okadar uzun..sapsarı saçları insanın gözünü alıyor..

Nasıl tanıdın diyorum..ee görmüştüm sizi ya daha önceden diyor7 yıl önce...

Ne yapıyorsun diyorum..bu palyoço kıyafetiyle..

Çalışıyorum abla..harçlığımı çıkartıyorum,ilan dağıtıyorum,reklam yapıyorum..

Biraz konuştuk..okulundan,tiyatrodan..hepsinden güzel bahsetti..tiyatroyu çok seviyorum dedi..bir gün oyunuma gelin dedi...halama selam gönderdik..vedalaştık..

Onunla gurur duydum..Herkese inat..ona saf diyenlere inat..mongol diyenlere inat..aslan gibi delikanlı olmuş...

O ölçülen geri denilen zekasıyla..birçok kişiden ileriyse..normal olsaydı ne olurdu acaba düşünemiyorum..

Seni ALLAH Tüm kötülüklerden korusun ..herşey gönlüne göre olsun kuzenim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder