12 Temmuz 2011 Salı

Sanem nasıl Büşra oldu. 1..


O nu tanıdığımda 4 yaşındaydı..Siyah kısa kesilmiş saçları,bal rengi iri gözleriyle çok tatlı bir kız çocuğuydu.

Annesi çok karışık sebeplerden dolayı babasından boşanmıştı ve anneannesinde kalıyorlardı.

Dedesine baba diyordu.annesi ve iki dayısı öyle diyordu ya ..İçten içe duyulan bir baba isteği,bana hep öyle gelirdi.

Annesi çalışmaya başladığı sene evlendi.Sanem daha 6 yaşına girmemişti.Hoş evlensede ,çalışşada ne fark ederdiki..Annesinden annelik görmemiştiki.Anneannesi karışırdı herşeyine ..kimseye laf söyletmezdi..döverse o döver severse o severdi..

Üvey baba sessiz biriydi ,onu çocuğu gibi benimsemeye çalıştı tabiki aneanne nin izin verdiği ölçüde..Aynı mahallede ev tuttular ama sanem yine anneannesinde kalıyordu,onu vermedi.çok istiyorsanız kendinize yeni bir çocuk yapın demişti...

Ben bir kaç kere sanem in annesine yanlış yaptıklarını söylemiştim..Bir çocuğun yeri annesinin yanı dır..Sevgi emek ister,anne kız ilişkisi beraber olduğu müddetçe büyür sağlamlaşır,senin evinde yatsın,akşamları sen yatır,saçını okşa.gündüzleri yine kalsın anneannesinde..Ama dinlemediler.

Katı kuralları olan bir aileydi,kardeşin yada eşin değilse bir erkekle konuşmak onlara göre ahlaksızlıktı...Sanem i küçücük yaşlarda kafasına tülbent i örter nekadar güzel oldu diye gösterirlerdi..

Sanem okula başladı.dikkat sorunu vardı,odaklanamıyordu.Zaman zaman ona ders gösterirdim,beni dinler ve severdi.

Erkeklerle ilgili kafasını çok dolduruyorlardı,çocukta herşeyi büyük bir olay gibi anlatıyordu ailesine..şu cocuk bana dokundu,bu çocuk yanıma oturdu..

Annesini hiç dinlemiyordu.anne sevgisi bilmiyorduki.Baba sevgiside bilmiyordu..Öz babası aramıştı birçok kez.kızıyla vakit geçirmek istemişti,ama kıyametler kopmuştu..çocuğuda öyle bir doldurdularki,babayı düşman bildi..onu kaçırıp satacak biri gibi.

İlk okul bitti ,bir kız kardeşi oldu.Arkadaşlarını gördükçe ,onlar gibi giyinmek istedi,dayak yedi..O yaz yatılı bir dini okula gönderdiler.Eve gelmesi yasaktı. 3 ayda yalnızca bir kere annesini orda görebilecekti..

Geri geldiğinde çarşafa girmişti..Konuşması ,davranışları acaipti.Konuşurken sallanıyor,kafasını öne arkaya deli gibi sallıyordu.konuşmasını unutmuştu..

Annesi bile korkmuştu halinden.

Orta okula başladı ama uyum sorunu yaşadı.okula giderken başını açıyor,çıkınca kapıda kapatıyordu..

O sene sınıfta kaldı.okuldan alıp ,daha katı kuralları olan bir yurda verdiler..Ballandıra ballandıra hocalarını anlattıklarında ağzım açık kalmıştı,çocuğa acımıştım..

Çocuğun ne çocukluğunu yaşamasına izin verdiler nede genç kızlığını..

Bir ay sonra kaçtı geldi..ağladı ne olur göndermeyin diye.ama anneannesi öyle bir dövdü ki..geri götürdüler.

Adını orada değiştirdiler..Sanem gavur adıymış.adı bundan sonra Buşra imiş..

Ben yıllar boyu ona sanem diye seslendim çok zor alıştım.artık herkes buşra diyordu...

Yaklaşık 5 ay kaldı orada ,öyle bir hastalanmışki korkmuşlar,haber saldılar kızınızı alın diye,onu adam edemedik diye..

Eve geldi .2 hafta hiç kalkmadan yattı..hertarafı çürük içindeydi.ablalar dedikleri kişiler buna sıksık ceza vermişler..

Kendine gelmeye başladığında ,çarşafı attı.Başını kapatmayı ret etti.Çok dayak yedi ama kapatmadı,daha 13 yaşındaydı ama bağırmayı,isyan etmeyi öğrenmişti..

1 yorum: