16 Ağustos 2010 Pazartesi

Yeni bir dönem


Merhabalar ...yeni bir döneme giriyoruz ailecek .Kızım istediği bölüme bolu işletme fakültesine yerleşti hepimiz için hayırlısı olsun. geçen yıl düşündüğümüz hiç bir yeri bu sene düşünmedik.daha mantıklı ve sqağlıklı düşündük.geçen yıl istanbul diye tutturmuştu üstelik uluslar arası ilişkiler istiyordu nereden duymuş sa...bizde kararı ona bırakmıştık işletmeyi isteseydi ozamanda olurdu tabiki istanbul değil.. kendine güvendi gelecek yıl mutlaka yaparım dedi ,bizde karışmadık bide bu konularda fazla akıl sahibi ve bilinçli değildik.bu sene sistam öyle bir karıştıki içinden rektörler bile kalkamadı..bizde iş sahası geniş diye işletme istedik ..

Bu sene eşim in iş durumu bayağı sallantıda . izmir gibi ankara gibi yerlerde geçim kolay değil .benim kızım a güven im tam eşim in de öyle ama göz göre görede sıkıntıya onu nasıl sokalım .yurt larda kalamaz ,rahat bir ev ortamı olmadan çalışamaz biliyoruz ama bir emekli maaşıyla nasıl karşılarız elimiz in ulaşacağı yerler olsun istedik ..Bolu tam bir öğrenci cenneti aynı eskişehir gibi ..benim memleketim .ilk tercihlere yazdık olacağından neredeyse emindik oldu kısmetmiş çok şükür.kendimizi hiç riske atmadık..

Yerleştiğimizi öğrenince akrabalar aradı müjdeyi verdik sağolsunlar herkes çok sevindi özellikle bolu olduğu için ..ve ev aramaya başladılar herkes birbirine tanıdıklarına haber saldılar .merkezde olan, temiz muhitte ,kirası uygun olan ,kullanışlı bir ev dedik sağolsun gelinimiz kardeşim in hanımı 20 daki kada bana uygun birkaç ev buldu birinin kirası yüksekti .biri içime sinmedi,ama birisi anlattıkları kadar tam istediğim gibiydi .3 katlı bahçe içinde bir evin birinci katı ev 3 oda lı.ev sahibi yurt dışında paraya ihtiyacı yok ,herşeyi tekrar yaptırmış parkeleri bile yeni deiştirmiş..öğrenciye ev vermiyormuş yeminliymiş.. iki yıl önce görünüşü çok temiz ve sessiz görünen ir kıza vermişler ,herkes illallah etmiş eve giren çıkan ın hesabı yokmuş ..Araya hatırlı kişileri soktuk ta şartlı olarak adam verdi.eve hiç bir arkadaşı girmeyecek,temiz tutacak, gürültü patırtı olmayacak..kirada 250 lira bize uygun geldi tabii 200 olsa daha memnun olurdukta ...

Eşim benide gönderiyor yanında .26 yıl sonra eşim evde beni bir saat görmese dayanamaz ama kızıyla gönderiyor ben arada bir giderim diyordum yanına bir arkadaş ı yerleştiririz ama hayır kızıyla ne olduğu belirsiz kişileri bırakamazmış rahat ını bozarlarmış ..paşa paşa öderim kira nın hepsini yanına kimseyi almam dedi. haklı tabiki neler duyduk .iş yerinde anlatmışlar onatanıdıkları biri kızı ev arkadaşı almış ilk ay gayet uyumluymuş sonra bir arkadaş edinmiş ve eve almaya başlamış ne yaptıysa başa çıkamamış kızla üstelik o erkEk kıza sarkıntılık etmeye başlamış.bir Başka kızda ev arkadaşı tarafından sömür ülmüş kız yiyor içiyor hiç bir işe kalkışmıyormuş sifon u bile çekmiyormuş ne gereğivar yine yapacağız zaten diyormuş ..bunlar gibi daha nice olaylar...Eşim arkadaşları eve alması kolay olur ama anlaşamazsan çıkartması çok zor dedi , ne gereği var git kal kzınla emekli maaşım size yeter, yeterki o okusun ben ayda bir gelirim dedi..

Ev tutuldu sıra geldi eşyalara. bundan 8 ay önce zorla oraya buraya dağıttığım eşyaları koysaydım bir yere şimdi aramazdım. evden çamaşır makinası, tv diji türk,ve buzdolabını alacağım. eltimden tavan arasında olan koltuk takımını ve sobayı ,annemden yatak yorgan perde gibi ıvır zıvır,gelimizden ranzaları iki yatak olarak koyacağız.gerisinide gardolap, set üstü,kanepe gibi şeyleride oradan temin etmeye çalışacağız .15 güne kadar gideceğiz ve kayıt yaptırmamız lazım ozaman a kadar evrakları tamamlamalıyız..

Bizi tatlı bir telaş sarmaya başladı ..hadi hayırlısı

2 yorum:

  1. Öncelkile ayırlı olsun arkadaşım.Ben arkadaşımı uzaklara yolluyorum demek.Oysa ki bu yıl için planlarımız vardı ya....
    Olsun yeter ki evlatlarımız okusun.Yeter kii kendine yetsinler.Kimseye muhtac olmadan ayakları üzerinde durabilsinler...
    Kutlarım arkadaşım...Yolunuz açık olsun
    Bir gün tekrar bir yerlerde buluşmak umudu ile!...

    YanıtlaSil
  2. Çok sağol canım benim..Seni tanıdığım için çok memnunum.keşke önceki senelerde arkadaş olabilseydik .Evet herşey evlatlarımız için onun oralarda sıkıntı çekmesine önce baba yüreği dayanmadı ben birazdenemesini istiyordum ama yanında olmam daha iyi galiba ..ben yine yazmaya devam edeceğim yorumlarını eksik etmezsen sevinirim ,bende senin takipçinim .tabiki yine görüşeceğiz üstelik yolununz düşerşe bolu da da bir arkadaşınız var kapısı her daim açık dostlarına ,çok memnun olurum...

    YanıtlaSil