4 Ağustos 2010 Çarşamba

İnanmak başarmak


Uçak açık denize düşerken insanlar çığlık çığlığa bağırıyorlar ,dua ediyorlardı ALLAH ım sen yardım et diye..O genç cocuuk hiç bir şeyden haberi olmadan uyuyordu,bir sarsıntı ile uyanmaya çalıştı ama nedense tekrar ağır bir uykuya daldı..

Uyanmaya çalıştığında suyun içinde olduğunu gördü,başı da çok acıyordu,neredeyim diye sormak istedi ama dili dolandı ,kime soracaktıki.biraz daha anlamaya başlayınca uçağın düştüğünü aladı,etrafına baktı ..birkaç kişi kendisi gibi bir şeylerin üstüne tutunmuş bir şeyler söylüyordu..kendisi ise koltuk tan geri kalan gibi bir şeydi tutunduğu .nekar orada kaldığını bilemedi saatlermi günlermi anlayamadı tek bildiği güneş çok sıcak ,su çok soğuk ve çok aç olduğuydu çok yakınında olan yaşlıca bir adama el salladı,ben gidiyorum yardım çağırmamaız lazım demek istedi..arkasından suda olan çok az insan anlamsızca el kol işaretleri yaptılar ona hoşçakal yardım getir dediler demek istediler diye düşündü ..

Nekadar yüzdüğünü bilmiyordu artık bedeni uyuşuyordu beyni uyuşuyordu.yüzdü yüzdü yüzdü....akşam oldu ,sabah oldu.bitkin düştü .tam artık uykunun derinliklerine dalmıştıki sarsıldı..biri sallıyordu yüzüne su dökülüyordu ,suyu yaladı dudakları parçalanmıştı sudaydı ama suya hasretti.yaladı,evet bu negüzel bir tattı.yakaladı su veren eli ve şişeyi ağzına götürdü kana kana içmek istedi..ama ağzından zorla çekildi.
Gözlerini açtı başında üç belki daha fazla insan,anlatmaya çalıştı,ağzından bağırmaya benzer homurtular çıktı el kol işaretleriyle anlatmaya çalıştı,insanlar birbirlerine baktılar.ve biri seslendi..heyy aşçı mustafayı çağırın ..bu çocuk dilsiz galiba o anlar çabuk çağırın..

Aşçı mustafa ne oldu sana ,nereden geliyorsun diye sordu ..genç cocuk uçağımız düştüben yüzdüm hep batıya yüzdüm nekadar zamandır bilmiyorum belki iki gündür sudayım ,orada daha çok insan var ne olur yardım edin onlara ..bana yardım getir dediler sen gençsin başarırsın ,başarırsın dediler bana güle güle diye el salladılar.onlara yardım edin ne oluR..

Telsizle yardım istediler uçağın düştüğü biliniyordu ama yanlış yerde darıyorlardı genç in anlatımına göre oldukları yerin doğu suna göre araştırma başlattılar,ve bir kaç saat sonra ulaştılar 8 kişi sağ olarak kurtuldu hastaneye yetiştirdiler serum yedi bazıları daha ağırdı .kendine gelen yaşlı adam ..

Yazık bir genç cocuk vardı.ona yüzme bekle yardım gelir,başaramazsın dedik ama dinlemedi anlamsızca el kol işareti yapıyordı her halde delirmişti ,gitti...ona çok gitme ,gitme başaramazsın dedik .gitti .gitti...yaşlı adam kendi kendine devamlı bu sözleri söylüyordu..

genç çocuk sağır ve dilsizdi .denizde iken yaşlı adam ın ona yardım getit sen başarırsın dediğini sanmıştı işaret dilini bilmiyordu adam herhalde öyle anlatmak istemişti,oda kendine güvenmiş ve bir cesaretle yüzmeye başlamıştı iyikide öyle demişti şimdi hepsi kurtulmuştu işte ,yoksa dünyada cesaret edemezdi...

Hiç olmaz asla olmaz yapamazsın denilen ve bunu duyan inanan zaten yarı yarıya kaybetmiş demektir.

2 yorum:

  1. yine süper bir hikaye ve güçlü bir anlatım.Teşekkürler arkadaşım.

    YanıtlaSil
  2. okuduğun için sende sağol arkadaşım..

    YanıtlaSil