21 Ekim 2010 Perşembe

Uçabilmek özgürce


Küçük kız ,annesinin onu yazdırdığı özel kursa başlayacaktı o gün hiç heyecanlıda değildi daha öncede çok kurslara gitmişti,bunun ne farkı vardıki..Orta ikinci sınıfa geçmişti,gün güne daha güzelleşiyor dahada uzuyordu .Annesiyle gittiler ilk gün,zaten iki saat sürecek sonrada alış veriş yapacaklardı..

Küçük sayılabilecek bir odaydı,kız oflayıp puflarken annesi sakin olmasını dersini iyi takip etmesini para ödediklerini söylüyordu.Kapı açıldı içeriye siyah kıvır kıvır saçları gözünün önüne düşmüş,genç bir delikanlı girdi..Bir an ikiside yüzüne baktılar,genç elini uzattı ,merhaba dedi ,öğrencim sizmisiniz küçük kız elini uzattı ,titreyerek evet dedi ...tanıştılar isimler söylendi anne odadan çıktı ne sevimli çocuk dedi maşallah öğretmenlik yapıyor ne güzel..

İki saat sonra anne kapıdaydı ama kız çıkmak bilmiyordu sınıfa gitti kızı neşeyle gülüyor öğretmenine birşeyler söylüyordu..Baktı gülümsedi ..hadi dedi kızına ....

Kızı öğretmenini anlata anlata bitiramiyordu..yaşı 19 muş konservatuarda okuyormuş ,ayrıca dışarıdan yine üni okuyormuş,böyle ders vererek okuyormuş,ne kadar zekiymiş....

Aradan aylar geçti kızındaki heyecan hiç bitmedi...

Anne hep dinledi , gözlerinin pırıltısına bakıyordu...

Nekadar güzel kirpikleri var anne dedi okadar uzun ki ...elleri dedi ,hele parmakları okadar güzelki ...

Kızı büyüyordu ve ilk aşkını yaşıyordu..kendince yaşıyordu ..birkaç kere genç çocuğa dikkatlice baktı ,delikanlı beğeniyle bakıyordu ama utanarak ,onun çocuk olduğunu hatırlayarak...

Bir gün ,kızı üzgün geldi ,gitti dedi yok askere gitmiş....

Birkaç hafta sonra unutmuştu hayatın akışına bıraktı kendini arkadaşlarıyla gezdi eğlendi.bir çok çocuktan teklifler aldı..kimilerine güldü geçti kimini değerlendirdi .ama çabuk sıkılıyordu herkese bir mana veriyordu aptallar diyordu hiç biri zeki değil,demek istediğimi anlamıyorlar... halbuki bunların arasında , zeki çocukların okuduğu en iyi okullarda okuyanlarda vardı..ama hayır kimse dengi değildi...

Lise ikinci sınıfa geçmişti arkadaşlarıyla gezerken,yoruldular ve kendilerini yeşilliklere bıraktılar..kahkahalarla gülüyorlardı birisi birşey demişti ama gülmek için sebep çoktu..Birisinin seslendiğini duydu,adını çağırıyordu biri ...

Döndü ,Oydu öğretmeni ....
Ayakları kuş oldu sanki koştu ellerini tuttu..hoşgeldiniz dedi nerelerdeydiniz askerlik bittimi..

Çok oldu dedi bitti ,okuluma devam ediyorum ayrıca bazı yerlerde sahne alıyorum yaşayıp gidiyoruz işte ..ee dedi 3 yıl geçti sen neler yapıyorsun ,nekadar büyümüşşün dedi seni saçlarından tanıdım hiç kimsenin saçları bukadar parlak ve güzel değildir ve kahkahanı tanıdım...

Utanmadı kız alışkındı bu tür laflara ,olgunlukla karşıladı ,gülümsedi,ben dedi okula devam işte...arkadaşlarla dolaşıyorduk ,gel dedi seni tanıştırayım..

O gün neşeyle çok çabuk geçti arkadaşları bayılmıştı çocuğa nekadar yakışıklıydı ve akıllı..

Ertesi günü görüşmek üzere sözleştiler .eve vardığında,neşeşinden yerinde duramıyordu..

O sabah büyük bir heyecanla kalktı hazırlandı saçlarını parlayıncaya kadar taradı ..
İlk saatlerdeki tedirginlik yerini yavaşça ,tatlı heyecana bıraktı ,konuştular konuştular..akşama elleri zorlukla ayrıldı birbirinden,telefonlar alındı karşılıklı..

Daha ayrılmalarının üstünden bir kaç dakika geçmemiştiki telefonuna mesaj geldi,ondandı,seni seviyorum dedi ,seni 3 yıl öncede sevmeye başlamıştım ,ama küçüktün ozamanlar,sevgimi anlamazdın ..

Kız da yazdı ona bende seni ..bende 3 yıl önce sevmiştim ama sen benim öğretmenimdin..sen benim ilk aşkımsın dedi ve son..

Delikanlı cevap verdi ,sen benim ilk değilsin belki ama son olacağın bir gerçek belkide ilk aşkımsındır seni sevdiğim kadar ve düşündüğüm kadar kimseye böyle hissetmedim..sen dedi cadımısın insanları büyüleyen ,etrafındakileri pervane böceği yapan...

Kız ,evet dedi ben bir cadıyım ve seni ömür boyu kölem yaptım artık sadece benim için yaşayacaksın..


Aylarca konuştular , kız gence ,gençte kıza hayrandı ..genç hergeçen gün daha şiddetle bağlanıyordu kıza ,kızdaki o fırtına dinmeye başlamıştı,iki gün güzel geçinirlerse üç gün dargın oluyorlardı ..Sebepler iki taraflıydı kızın arkadaşları çoktu onlarla eğlenmek zaman geçirmek istiyordu,onlarla kaldırımda oturmak ,şakalaşmak,bisiklete binmek ve hatta akşamları saklanbaç oynamak...

Genç kızıyordu ,otur diyordu evde ders çalış ne işin var sokaklarda..Karışma diyordu bana ..ben senin gibi içi geçmiş değilim ben daha gencim tabiki eğleneceğin gezeceğim ,derslerim gayet güzel ne diye daha fazla çalışacağım ..

Çok kıskanıyordı kızı,okadar güzeldiki etrafı hep ona bakanlarla doluydu ,saçmalama diyordu kız ona ,onlar arkadaşlarım bir gün başkası olursa bunu sana söylerim ..

Genç yeni bir yerde işe başladı,beraber iş yaptıkları birkız vardı,fazlaca bahsetmeye başlamıştı delikanlı ondan kız huysuzlanmaya başlamıştı ne iştir bu böyle aranızda bir yakınlaşmamı var..hayır diyordu genç ama kıskanması hoşuna gitmişti demekki onu önemsiyordu onu...

Kız delikanlıya güvenini kaybetmeye başlamıştı,birkaçkerede yalanını yakalamıştı...birgün bir mesajını gördü kız, onun telefonunda silmemişti gönderdiğini,,

Hırkanı bende unutmuşşun,getireyimmi ,gelirmisin bu akşam yine...

Kız delirmişti sanki,bağırdı ,çağırdı...

Tamam dedi bitti...git istediğine ben bunu kaldıramam..

Tamam dedi delikanlı öyle istiyorsan öyle olsun..ama onunla aramda birşey yok geçen akşam bizde kaldı geç olmuştu evine gitmek istemedi ne varki bunda bende onda kalabilirim o benim arkadaşım ve iş ortagım...

Hayır dedi kız sana güvenim yok artık saygı duymuyorsam sevgide yoktur..bana arkadaşın numarası çekme ben bir kadınım ve önsezilerim vardır ondan ilk bahsettiğinde anlamıştım .bu iş bitti beni arama birdaha...

Genç ne yapacağını bilemedi .çekip gitmişti işte ..hep gideceğinden korkardı ,başkasına aşık olup onu terk edeceğini düşünürdü ama sebep kendisi olmuştu...

Aradı ,defalarca telefon etti açmadı..tamam dedi bitmiş...

Birkaç gün sonra kız aradı nesılsın dedi,

Seni özledim dedi delikanlı yalnızca seni düşünüyorum ,bende dedi kız ...

Yeniden görüşmeye başladılar...

Kız onu görüyormusun, dedi..

O iş arkadaşım elbette görüyorum dedi ...

İçi acıyordu hayır unutamıyordu ,kabul edemiyordu yine tartışmalar kırgınlıklar...

Kız tatil için uzak yere gitti,dönüşte görüşürüz dedi..Orada kendi yaşına yakın yeni arkadaşlıklar edindi ve onu hiç düşünmediğini faketti..

Döndüğünde ,ondan gelen çağrılardan birine cevap verdi ..

Neden dedi hiç aramadın beni mesajlarımada çağrılarımada cevap vermedin..

Canım seni düşünmek istemedi dedi kız..

Neden dedi delikanlı ..
Düşündüğüm zaman o kızla seni beraber düşünüyorum ve kaldıramıyorum ..
Hala dedi sen orada mısın,o konuyu kapatmadınmı...görüşelim seni özledim....

Hayır dedi kız artık görüşmek istemiyorum...seni yeniden görürsem bu sonu belli olmayan ilişkimiz yeniden devam eder..Sana göre basit şeyler bana göre değil..Bana görede gayet normal olan yaşımın gerektirdiği şeylerde sana göre değil..sen çocukluk etme diyorsun,bana göre o yaşımın gereği...Yani artık bitti bunu kabul edelim...

Sen dedi özgürmü olmak istiyorsun artık ,yoksa başkasımı var...

Olabilirde ama yok ..yalnızca seni düşünmek istemiyorum artık..Evet özgür olmak istiyorum..ve senide özgür bırakıyorum..artık kiminle akşamını geçireceğin beni ilgilendirmiyor..Ama seni her hatırladığımda iyi şeyler hatırlayacağım,Sana çok şey borçluyum benim hayatıma hep güzel ve olumlu şeyler kattın..Umarım bende senin hatıralarında güzel bir yer edinirim,beni düşündüğünde lanet etmezsin...Güzel di gerçekten...Hoşçakal....

Telefon kapandığında, genç uzun bir süre tefona bakmaya devam etti..

Hoşçakal dedi güzel kelebeğim ,sen uçmayı öğrendin,bense yoruldum dinleneceğim çiçek arıyorum..Asla yerin dolmayacak,dedi.....asla....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder