2 Kasım 2010 Salı

Herhangi bir kız..

Hafta sonunda annemlere gittiğimde yeğenlerin derslerini konuşuyoruz ,aklıma geliyor..geçen yıl küçük yeğenime ders vermeye gelen 2 yıllık bir üniversite okuyan kapalı kızı soruyorum ...

Kız oldukça uzaktan gelmişti yurd da kalıyor ve iki yıllık okuyordu,geçen yıl ramazan bayramında tanımıştım onu..son senesiymiş bir bitirsem ve çalışmaya başlasam diyordu..niye burası dedim ..burası dediğim küçük bir kasaba ,bolu nun bir kazası..ama iki yıllık üni ve meslek liseleri bolca..

Kız türbanlı denecek kadar kapalı ama güzel akça pakça bir kız...Üstelik doktor bir nişanlısı var...

Ablacığım ben aslında 4 yıllıklara çok rahat yetecek bir puan aldım ama maddiyat iyi değil bir babam bağkur maaşı var,başka gelirimiz yok abim var kendisi savcı ama yengem bize yardım etmesine karşı çıkıyor arada sırada telefon eder nasılsın der kapatır paran varmı demez...Çok düşündüm..burs lara nasıl güvenirdimki ya çıkmazsa ...bende iki yıllık olsun dedim ve geçim nerede en kolay diye çok araştırdık burasını önerdiler,ders veriyorum sağolsun bu abla gibiler bana çok yardımcı oluyorlar,bitecek inşallah ve hemen işe başlayacağım...

Geçen yıl ailelerin tavsiyesiyle yeni doktor çıkmış biriyle tanıştım,anlaştık ve nişanlandık..hergün konuşuruz, ben işe başlayınca biraz çeyiz için hazırlık yapınca evleneceğiz..ama yine okumaya devem edeceğim...

Tok açın halinden ne anlar değilmi ..bende öyle baktım kıza üzüldüm ama pekte inandırıcı gelmemişti...Doktor nişanlısı olacakta üstelik görücü usulü...

Bizim gelin kardeşimin hanımı yani ...evet kız la konuştuk ve bu sene tekrar sınava girecekmiş çalışıyor..nişanlısındanda ayrılmış...sebep,çalışmasını istemiyormuş evden dışarıda ona sormadan çıkmayacakmış bu şartları kabul ederse onunla evlenecekmiş kendisi doktormuş onun iki paralık işine ihtiyaç yokmuş..kızda eline yüsüğünü vermiş...

Ben abime müdana etmedim ..sana hiç etmem ..iki kuruş kazanırım kendim gururla yerim hadi yoluna... demiş.

Bunları duyunca o kızla gurur duydum ..Yolun açık olsun Yurdagül,umarım karşına bundan sonra değer bilen insanlar çıkar...

2 yorum:

  1. Bravo doğrusu..Hayatımdaki tek pişmanlığımdır eşimin bana çalışmayacaksın deyip de benim onu dinlemem......

    YanıtlaSil
  2. Derdimiz ortak arkadaşım ...Kendi paranı kazanan kadınlara gıptayla bakıyorum.

    YanıtlaSil