1 Kasım 2010 Pazartesi

Doğudan gelen gelin

Bu hafta sonunda bir düğüne davetliydim.

Halamın küçük oğlu evlendi,daha doğrusu 4 ay önce askerden yanında bir kızla çıkagelmiş.Ne büyük cesaret değilmi....hiç tanımadığın bir memlekete gidiyorsun ,çok az tanıdığın biriyle başına herşey gelebilir...

Gelin kızımız Hakkariden geldi .Son üç ayda konuşmaya başlamışlar telefonda tanışmışlar,askerlik biterken ben gidiyorum,geleceksen gel demiş kız tereddütsüz tamam demiş ve gelmiş .

Kıza ben sordum o cevap verdi...

Nasıl cesaret ettin tanımadığın bir yere geldin..

Bizim oralarda hayat çok zordur ,o olmasa başka bir asker olurdu yada amca oğullarından biri olurdu ama oralarda kalmak istemedim ve heryer daha iyidir diye düşündüm,başka yerleri televizyondan görüyoruz ,gitmek istiyoruz ama evlenmeden münkün değildir,ya ailenle gidersin baban götürür yada kocan,bende kocam olsun istedim...

Nasıl tanıştınız...

Bizim oralarda fazla genç yoktur ,tamam Hakkari gelişmiş bir yerdir ama fazla genç yoktur genede herkes bir an önce istanbul agitmek gitmek ister yada adını duyduğumuz büyük yerlere ..gençler gider biz kızlar kalırız ...Bir tek asker kalır ,asker kızlara bakar biz askerlere..Askeriyeye telefon açarız onlarla can sıkıntısına konuşuruz ,sevgili olan umut eder ,bir çoğu askerlik bitince gider,bazı kızlar ardından ağıt yakar,ben şanşlıyım özkanda beni sevdi bende onu ,gidelim deyince hiç düşünmedim..

Buraları nasıl buldun hayal kırıklığına uğradınmı....buralar dediğim bizim burdaki memleketin uzak köylerinden biri, yolları kışın çamurdur ve her evin yanında ahır vardır ve hayvancılıkla uğraşırlar herkesin traktörü var ama yüz kadar köy içinde en fakir sayılan köydür halam orada yaşıyor ata toprağını ekip biçiyorlar elli binlik tavuk çiftliği var ayrıca heryıl bir tır dolusu patates satarlar yanındada yirmi kadar büyük baş hayvanları var..bir taksi birde traktör var,yani en fakirleri sayılır....

Delimisin abla ..buraya gelince ağzım açık kaldı cennete geldim sandım..ne güzel yerler...bizde ot bitmez ağaç tek tüktür..hayvancılık vardır ama sınır bölgelerine doğru otlatırız ,bizde memur olan bide kaçakçılık yapan zengindir ..biz gene iyiydik babam memur aylığı var, evimiz var,biz okuduk gene ,babam bizi rahat yaşattı...

Seni arayıp sordularmı yada kızdılarmı...

Aradılar ben haber gönderdim rahatım iyi dedim annemle konuştum ,babam konuşmuyor daha ama rahatımın iyi olduğunu öğrenince mutlu olmuş geçen hafta amca oğlum geldi gördü ,bir anlatmış onlara kızınız yaşadı rahatı beyde yok diye..annem hemen aradı rahatladım diye ...çocuk olunca gideceğiz babam ın elini öperiz beni af eder...

Hayretle dinledim ..bizim rahat batan çocuklarımız dinlesin isterdim gelin in anlattıklarını..

2 yorum:

  1. ben de şu anda hayretle okudum, çok büyük cesaret doğrusu. Allah mesut etsin inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Amin...o gelin kızımız heryerde kendine yer edinir az bulunur bir cesarete sahip ....

    YanıtlaSil