27 Kasım 2010 Cumartesi

Bolunun kuzusu bunlar


Derya kuzusu bunlar..bizim buranın da kuzusu mantardır..heleki kanlıca mantarıysa..harika bir tadı vardır ,etten çok daha güzel ve daha sağlıklı..

Bu gün buranın yöresel pazarı vardı,daha çok köylerden gelen mahsuller satılır,biraz malzeme aldım,mantarıda sordum ,5 lira dediler..alayım mı almayayım mı derken elim doldu,eve geldim malzemeleri bıraktım.akşam çökmek üzereyken ,hadi dedim yarım kilo olsun alayım..pazar toplanıyor,bir kadın mantarını toplamak üzere..nekadar dedim..

Al dedi hepsini kilosu 1 lira..

Almazmıyım..4 kilo aldım..hala gözüm mantarda ama daha fazlasını ne yapayım,burada difriz im yok ki,ziyan olur.

Temizledim ,doğradım ,pişirdim...Bir tavasını kendim yedim..Bildiğim mantar ama yinede herzaman şüphe olur.okadar benzeri varki..tek tek kontrol ettim.sabaha görüşürüz inşallah...

ohh..derya kuzusu bunlarr...ama ne lezzet,ne lezzet...

3 yorum:

  1. Ay ben korkarım mantar yemeğe...
    Ama sana afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsuun kültür mantarından çok daha lezzetliler bence! :) ama tek korkum içlerinde çok fazla kurtçuk üreyebiliyormuş.. bu konuda sizde dikkatli olun

    YanıtlaSil
  3. Mantarları tanımak gerekir,yada iyibilen biri tekrar bakmalı,onay vermeli..öyle resimlerine bakıp seçemezsiniz,okadar birebir benzeri varki..ama eminsen lezzeine doyum yok,bide sayılamayacak kadar aydası varmış,kanserin bile devası mantar diyorlar..

    Cns desing..arkadaşım..kurtlu olanı çabuk anlarsın sapını dibinden kopartınca içinde gözenek varsa dikkatti bakarsın,ortasında bulunur,varsa hemen görülür..Toplanalı uzun zaman olmuşşa,dışarıda kalmışşa bozulur,kurtlanır herşey gibi..

    Herşeyin doğalı,bulursanız bence kaçırmayın..

    YanıtlaSil