19 Temmuz 2010 Pazartesi

Soğuk kalp


Çok sıkıntı çekerek büyümüştü .lise ye giderken derslerinde çok başarılı oldu,fazla arkadaş edinmedi,iki arkadaş yeterliydi..SILA için...

Tenefüs zili çaldığında arkadaşı derya koluna girdi bak sana ne göstereceğim abimin düğün resimleri güzel çıkmışmı ...resimler de bir çok gülen kişiler vardı..derya,abisi, yeni gelin tanığı ve tanımadığı çok kişiler..birden gözleri birine takıldı,uzun boylu olduğu belli olan siyah, saçlı çok güzel bir erkek..kim bu.. dedi
Yengemin kuzeni kendisi yeni doktor oldu..çok yakışıklı değilmi ,bir sevgilim olmasaydı onun peşine düşerdim.ama o yalnızca bir doktorla evlenirmiş onların ailesinde bu bir kuralmış.anneside,babasıda ve bütün çocuklar ve eşleri hepsi doktor biraz konuştuk düğünde çok şeker biri ,ya aşk dedim ona aşk gelir zaten biz eşlerimizi severiz yeterki dürüst ve vicdanlı olsun,önce ona saygı duymalıyım bizim işimiz insan sevmektir, aşk bir geçiş dönemidir okadar ....dedi ben de hiç bir zaman doktor olamayacağıma göre boş verrrr...dedi

Sıla bütün ders boyunca o yakışıklı doktoru düşündü öyle bir sevgilisi olsun isterdi,ve hatta eşi olsun..deryadan resimleri tekrar istedi ve gizlice onun resmini çantasına koydu..onu güzelce kesti ve cüzdanına koydu.sık sık ona bakıyordu aşk mıydı bu ..

Karar ını vermişti mutlaka tıp okuyacaktı,okadar çok çalıştıki .
Sınavlarda çok başarılıydı,kazandı o artık bir doktor adayıydı,aylarca ve yıllarca okudu,resim hala duruyordu,hiç sevgilisi olmadı

Asistan doktorluk yaptığı zamanlarda kendisiyle kimse çalışmak istemiyordu okadar sert ve hatalara tahammülsüzdüki ,hemşireler ondan soğuk kalp olarak bahsediyorlardı..

Ailesini ziyaretten dönüyordu otobüse bindi,yanına genç bir kız oturdu ,tanıdık gibiydi ama hiç düşünmedi tanımakda istemiyordu..kimseye doktor olduğunu söylemezdi kimsenin derdini dinlemek istemezdi çünkü ..yanındaki kız gülümsedi merhaba dedi...sıla duymazdan geldi kafasını çevirdi kız çok bozuldu soğuk kalp işte diye mırıldandı ...inecekleri yere az kalmıştıki arkadan birinin yardım edin sesini duydular..

Yaşlı bir adam fenalaşmıştı,doktor varmı aranızda ,yardım edin diye sesler yükseldi sıla duymazdan geldi,nasılsa biri yardım eder zaten az kaldı ,
yaşlı bir adam bide daha mı yaşayacak ...

yanında ki kız kalktı ve sıla nın yüzğna baktı sizi tanıyorum ben de hemşireyim sizi bir kere bir hastada refakat etmiştim..yardım etmeyecekmisiniz dedi..sıla yanlışınız var bayan ben o kişi değilim madem öyle siz yardım edin az çok anlarsınız dedi..kız baktı bir kaç saniye yüzüne sonra aceleyle yaşlı hastanın yanına gitti..

Yaşlı adam kalp krizi geçirmişti ve genç hemşirenin yardımıyla atlattı krizi kendine gelmeye başlamıştı ve hemşirenin iki elini tutmuş sağol yavrum ALLAH sana her konuda yardımcı olsun ne muradın varsa olsun diye dualar ediyordu..sıla öyle bir baktı kızın elbisesi mahvolmuştu ..vicdanını rahatlatmaya çalışıyordu ben yeterince insan kurtarıyorum herkese yardım edemem yaa..

Otobüs durdu ve bir anbulans bekliyordu her halde yaşlı adam için diye düşündü..sedyeyi açtılar ve çekilin lütfen yol verin hastaya ben doktorum ..hasta yavaşça otobüsten indirildi sedyeye yatırıldı..Sıla da indi ve tam geçecek ken doktora baktı..olduğu yerde kaldı O yakışıklı doktor oydu..

Doktor ,adam ın ellerini tutmuş korkma dedeciğim iyi olacaksın ..bak yanında böyle şeker bir hemşire varmış sana bütün gereken şeyleri yapmış ..ve genç kızın elini tutarak Sağolun çok sağolun dedem in hayatını kurtardınız ben Volkan .dedm beni ziyarete geliyordu,siz hangi hastanede hemşiresiniz bende ..... hastanesinin baş hakim yardımcısı uzman doktor olarak görevliyim ..sizi bırakmam artık yanında çalışırmısınız .....

Sıla çakılıp kalmıştı sanki..onun yerinde olabilirdim dedi..olabilirdim..senin için doktor oldum demek geldi içinden ama diyemedi..ne olurdu ki buna yardım etseydim..yerinde olabilirdim.....

2 yorum:

  1. Yine süper bir hikaye...Nasıl buluyorsun bunları hayret....Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Sağol canım.bazen peş peşe aklıma geliyor bazende hiç .beğeniyorsanız ne mutlu.aklımdakileri yazıya dökebilsem ,yazarken sıkılıyorum parmaklarım tutulup kalıyor çoğu kez.

    YanıtlaSil