7 Temmuz 2010 Çarşamba

Yoruldum


İnsanların nankör ve sömürgeci olmalarına alışamadım .Ben izin veriyorum bunu biliyorum,eşim ,kendisinden başka herkese fazla taviz verdiğimi düşünüyor.aslında beni en çok sömüren de o ama bunu asla kabul de etmez.

Çocukluğum öyle pek ahım şahım geçmedi.hep olgun olmak zorundaydım.yaptığım tek yaramazlık misafirlerin ayakkabılarını saklamakmış ,bunu da 4..5.. yaşlarında yapmışım hala anlatırlar.kardeşim felaket bir şeydi ondan 3 yaş büyüğüm onun bütün sorumluluğunu bana yıkmıuşlardı neler çektitdini anlatsam hayretle ve gülerek eminim dinlersiniz.tabii bana o zamanlar hiç te komik gelmiyordu,tam bir baş belasıydı,şimdi kendi oğluna nefes aldırmıyor,

Çocukluluktan ne zaman genç kızlığa geçtim anlamadım ,hiç flört üm olmadı,bu na ben ve yetiştirilme tarzım izin vermedi,annemden ve babam danda çok korkardım.biriyle konuşmak aileme utanç vermek demekti,duygularımı resimlere aktarırdım,onuda gizlice yapardım çünkü boş işlerdi bunlar..

16 yaşında nişanlandım onbir ayda nişanlımı sevmeyi öğrendim.evlendim ...Büyüklerin yanında 5 yıl yaşadık şimdi hepsi rahmetli oldu ama bana da az çektirmediler,darıcaya taşındık kiralarda geçim sıkıntısı çektik bir oğlum dan sonra birde kızım oldu..eşim oğlumun üstünde tıpkı annemin bana kurduğu gibi otorite kurmaya çalıştı mükemmel çocuk olasını istedi,ergenliğe girince ters tepti herşeye isyan etti. ben iki tarafıda idare etmeye çalıştıysamda yine herşeyde sorumlu ben oldum,kötü ben oldum..

Kızımı hiç bir şeyden yoksun bırakmamaya çalıştım .her türlü sosyal faliyete girmesi için cesaretlendirdim heryerde arkasında oldum dik başlı zor bir çocuktu ve genç kız oldu her türden ilgiye çok maruz kaldı, dikkat çekti, eleştirildi..en yakın arkadaşımı bile sildim kızıyla kızım geçinemedikleri ve arkadaşımın olaya müdahale ettiği ve kızımı şuçladığı için.

Kime nekadar faydam oldu bilemem ama kendime hiç olmadığım aşikar her şeyden uzaklara hatta hiç insan olmayan bir bahçem ,hayvanlarım,tek gözlü bir taştan bir evim ocakta kaynayan bir çaydanlığım ve bolca kitaplarım olsun istiyorum ..

Herkesten ve özellikle hiç yaranamadığım ailemden yoruldum ..sömürülmekten yoruldum...nankörlükten yoruldum...

2 yorum:

  1. Ben senin mükemmel bir anne olduğunu düşünüyorum arkadaşım......Hatta mükemmel bir anneanne,mükemmel bir kayınvalide!..........

    YanıtlaSil
  2. Neşem sağol. herhalde tek böyle düşünen sensin.Buda senin iyi kalpliliğinden ve benim gibi bir anne olmandandan dolayı beni iyi anladığını düşünüyorum öptüm canım seni çok sağol , yazdığın yorumlar beni mutlu ediyor..

    YanıtlaSil