14 Aralık 2010 Salı

Annemin öğütleri...


Anneciğim...Anladım anneciğim..

Büyürken bana sağlıklı beslen ki ileride sağlıklı bir bünyeye sahip olup çocuklarına koşturmaya halin olsun derdin anladım Anneciğim haklıymışşın...

Dik dur kamburun çıkmasın,dik bir omurga en güzel fizikten daha güzel derdin..haklısın anneciğim..kızıma söylüyorum bende ama benim seni dinlediğim gibi dinlemiyor içim acıyor anneciğim..

Arkadaşlarını iyi seç derdin ..onlara gereken değeri ver dinle..ama seviyeyi koru ,son söylenecek olanı söyleme ..bazı sırlar insanın içinde kalmalıdır..en iyi arkadaşın bir gün o sırlarınla senin kabusun olabilir..haklısın anneciğim...

Ailenin içine başkalarını sokma derdi..evleneceğin adamı başkalarına fazla övme,onlarla çok yakın tutma haset duyan olabilir ,özel hayatını kimseyle paylaşma..haklıydın anneciğim,bende kızıma anlattım..bazılarını yaşayarak öğrendi...

Büyüklerine zaman ayırmaya çalış derdin,onları ara sor ,onların hayır duasını almaya çalış,zaman okadar kısa ki onlar elinden birgün uçup giderler sen de onların yaşına gelirsin içinde pişmanlıklar kalır derdi..Haklıymışşın anneciğim büyüklerimi kırmamaya çalıştım ama keşke daha çok ilğilenebilseydim,şimdi hiç biri yok..kızım daha farkında değil ,anlatıyorum ama büyükleri hep öyle kalacak sanıyor..

Vardan yoktan anla kızım derdin ,her ana baba evladının eksiği kusuru olsun istemez,ama bazen imkanlar yetmez isteklere..olana sevin ,olmayana dövünme derdin..haklısın anneciğim.

Bizler sizin iyiliğinizi isteriz kızarızda çoğu kez ,ama evladın diklenip anasına babasına kötü söz demesi ,içimize ok gibi saplanır..haklısın anneciğim...

Haklısın anneciğim herşeyde haklısın..bizler şimdi ana babayız..seni daha iyi anlıyorum,bende aynılarını anlatıyorum,çağ nekadar değişsede bazı şeyler hiç değişmiyor...

2 yorum:

  1. çok güzel ve de çok doğru, benim annem de böyle der, sanırım ben de diyecem bir çocuğum olursa . :)

    YanıtlaSil
  2. Değilmiyaa...Hayat her zaman anneleri haklı çıkartır.

    Umarım ilk çocuğun kız olur kızlar bambaşkadır..tabiki hayırlısı önce.

    YanıtlaSil