16 Haziran 2010 Çarşamba

YASEMİN e hayatında başarılar

Yasemin çalışmak , geleceğinin garanti altında olması gerektini söyledi ablasıyla konuşmuştu ablası bunun nereye kadar süreceni bilemezsin çalış yada kendine bir şeyler al ıleride gençlik kalmayınca kimse yanında olmaz,demişti haklıydı.Faruk bey her ay düzenli gelir vermeyi,birde araba almayı önerdi yasemin hayır dedi .Bir şeker fabrikasında iş buldu,işi fena değildi sigortası vardı maaşlar zamanında ödeniyor havtada iki gün tatil ,yeni çevre arkadaşlar .parasına hiç dokunmadı olduğu bibi bankaya koydu.4 yılı sonra uygun bir ev faruk beyinde yardımıyla aldı.

Faruk bey eve daha az uğrar olmuştu herhalde yeni bir gözdesi vardı,umrunda değildi yasmin in.tartışmalar arttı işten çıkmazsa ilişkilerinin biteceni söyledi ,işten çıkmadı ,ayrıldılar bir kaç ay daha para vermeyi sürdürdü,sonra aramadı sormadı.6 ay sonra işçi çıkartmaya başladılar oda çıkartılanların arasındaydı,tazminatını aldı bir mühlette işşizlik maaşı aldı,parasını idareli kullanıyordu ama nereye kadar iş aradı kolay değildi orta okul mezunu bile değildi.

Gazetede bir ilan gördü evinden sohbet et para kazan ne kadar konuşursan okadar para .ilanı aradı .telekızlık gibi birşeydi ama görüşmeden ,sesi güzeldi erkekleri de iyi tanımıştı ,müşterisi arttı devamlı konuşanlar oluyordu,bazen odasında, bazen mutfakta,bazende bahçede ne önemi vardıki nasılsa onu gören mi vardı görseler belkide yüzüne bakmazlardı.

Kardeşi hasan ünüversiteyi kazanmış yanına gelmek istiyordu sevinçle tamam dedi...Sarıldılar ,alıştılar birbirlerine, okuluna gidiyor ,bir birlerinin hayatına müdahale etmiyorlardı. Telefondaki işi olmasa çok zor durumda kalacaktı.bir kaç kişiyle realde görüştü.Hayat onun hayatıydı kim ne karışırdıki.Sonunda iş buldu çalışmaya başladı....

Onunla yeni işinde karşılaştım .bizimle bir sezon çalıştı,ilk anda insana itici gelen çirkin sayılabilecek zayıf uzun bir kızdı ama konuştukça yüzü sanki beyazlaşıyor sohbetine doyum olmuyor saf kalmış aslında zeki bir kızdı olmayacak şeylere kafası çalışır bazende öyle safça soru sorardıki bakakalırdım bu kadar mı olur diye. telefon görüşmelerini hep sürdürdü,kulagında kulaklık işini yapardı mırıl mırıl hep konuşurdu ben ve bir arkadaşımdan başka bile olmadı,soranlara müzik dinliyorum derdi.Bir kaç tanınmış insanlarla bile konuştunu söylerdi.Bir öğle vaktinde canlı yayını aradı şarkı istedi öyle bir ustalaşmıştıki konuşmalarda ,sesi hepimizi şaşırttı,dj onu geri aradı buluşmak istedini söyledi,pes dedik bu kadar olur .bizim bir senemizi renkli geçmesini sağladı,yeni sezon başladığında çağırmadılar onu sık sık andık,bir kere gördüm aynı cıvıltıda yeni bir iş bulmuş ve yeni birde sevgili hayatından memnundu. belki bunu okuyanlar onun kötü bir kız bizim adet ve göreneklere ters oldunu söyleyecek,ama kimse şartların kimi ne duruma getireceğini bilemez Etrafımızda saygın gibi görünen bazı kişilerin Yasemin den bin beter olduklarını biliyorum ama kimse duymuyor ya görmüyor ya gerisi önemli değil

bana yasemin insanları yargılamamayı öğretti ,bizim başımıza neler geleceğini bilebilirmiyiz ,her insan kendi hayatını yaşar günahıyla sevabıyla.....
Çok uzattım biliyorum affınıza sığınırım ..buluşmak üzere

unutmadan onun hayatında ıyı bir katkım oldu okula yazıldı orta okul diplamasını almış şimdi lise için uğraşıyordu eminim onuda almıştır ondaki yaşam sevinci üniversite bile okutur...

2 yorum:

  1. Keşke şimdisini de bilebilseydik.Eline sağlık arkadaşım.Güzel bir hikayeydi....

    YanıtlaSil
  2. Beğendine sevindim ben sıkmadan kısa yoldan anlatmaya çalıştım .eminim o hayatından memnundur .başkalarına göre yaşamıyor elindekileri kullanmayı ve hayatın ona getirdiğini kendi doğrularına göre yaşıyor .biz onun yaşadıklarını yaşasaydık bilmiyoum ne durumda olurduk .Arkadaşım beni okumaya umarım devam edersin.

    YanıtlaSil