9 Haziran 2010 Çarşamba

Yasemin in bilinmedik yolculuğu

Daha doğmadan istenmemişti. şüpheler, dedikodular hayatını karartacaktı belliydi .babasının yurtdışına gitmesinden 11 ay sonra dünyaya geldi .anne, baba ve 3 buyuk kardeşlerin hepsi sarışın renkli gözlü iken o aksine kapkara bir kızdı,adını Yasemin koydu anası.Yürümeye başladığında elinden kimse tutmadı arada bir yetişirse anası tutardı,Bir gün abileri babam geldi diye koşuştular ,4 yaşına girmemişti daha, baba neydiki ..bir adam iki abisini ve ablasını kucakladı,oda yürüdü sarılmak istedi ...itti O gözler gökyüzünün renginde olan gözler nekadarda kötü bakıyordu .Yere düştü kalkamadı yalnızca baktı oturduğu yerden.Herkese birşeyler alınmıştı ayakkabılar, elbiseler ablasına kocaman bir bebek ,oğlanlara tabanca.oana bir şey veren yoktu ellerini açtı bana.. dedi bütün gözler ona döndü ama hiç birinin içinde sıcaklık yoktu anlıyordu artık.onada birşey yoktu bunuda anlamıştı.Annesi aldı bahçeye çıkarttı burada oyna sen dedi eline kendi yaptıgı bez bebeği verdi,ama aklı o sarısaçlı bebekte kalmıştı nekadarda güzeldi ablası oynatırmıydıki..Okula başladığında söylenenleri anlamaya başladı kadınlar,arkadaşları ve hatta abileri bu bizim kardeşimiz degil bize benzemiyor ,bu babamızdan değil diyorlardı.Kime soracaktıki babası onu hiç sevmezdi kucağına da almazdı,şekerde almamıştı hiç.Abileri iterdi ,ablası itmezdi ,dövmezdi ama onunla oyunda oynamazdı.Annesinin bir bebegi daha olmuştu bir erkek daha kimse yokken onu severdi biri varsa yaklaşmazdı kucağınada almazdı...Bir bayram sabahıydı 9 yaşına girmişti.çok zayıf ve çok karaydı yalnızca annesi yasemin derdi başka herkes ablası hariç kara kız diye .seslenirdi,babası hiç seslenmezdi yüzünede bakmazdı ya .Bayram sabahında babası herkese yeni kıyafetler almıştı ona yine birşey yoktu annesi birgün önce elinden tutup pazara götürmüş kırmızı bir elbise ve beyaz bir çift de ayakkabı almıştı ,çorapda almıştı ne güzel dantelleri vardı.ama yinede babası onada birşey alsın isterdi .Herkes bayramlıklarını giymiş babasının ve annesinin elini optü babası para koydu ellerine oda uzandı elleri titreyerek, kara gözleri babasına ışıldayarak elini uzattı öptü ama ona para yoktu,olsundu. Annesi- onada bir şey verseydin ya ne olurdu paran mı biterdi- babasının -Babası kimse o versin bu kadar büyüttüğüme şükret- dediğini duydu.Annesine bu olaydan sonra çok kez sormak istedi ama hiç konuşmadı.Bir gün ablasına sordu daha 11 inde yoktu -benim babam kim senin baban degilmiş- diye .O önce yutkundu- bende tam bilmiyorum.. babam çalışmaya gidince buraya arap bir adam gelmiş zeytinliklerde çalışmış anam ona yemek vermiş bir kaç kez konuşurlarken görmüşler,ne bileyim belki gerçek belki yalan senin 11 ay sonra dünyaya gelmen ,ve böyle esmer olman herkesi konuşturdu babam ne inandı nede kabullendi ama ..bilmiyorum işte bana sorma anama sor ,ondan daha iyi kim bilir..- dedi.Orta ikinci sınıfa geçtiği yaz zeytinliklerde çalışmaya başladı oda günlük yöğmiye alıyordu ,dikenler heryerine batıyordu ama olsun parası olacaktı. Ondan başka çalışmaya gelenlerde vardı,uzaklardan gelenler birisi ona daha fazla yakın davranıyordu,ne sıcak elleri, gülüşü vardı.Hergün onu görmek için gidiyordu yaşını 20 demişti ama biri onun daha fazla oldunu söylemişti ne önemi vardı onu seviyordu ya ilk kez biri onu seviyordu.babası olanları duymuştu, ona öyle bir dayak attı ki günlerce yataktan çıkamadı ,zeytine gitmeside yasaklandı ,15 gün sonra sevdigi geldi Ben gidiyorum işim bitti dedi gel gidelim..ne yapacağını bilemedi bilmiyorum dedi akşama hazır ol arabayla bekliyorum ..beklediği yolu tarif etti . akşam oldu kıvranıyordu ne yapacaktı gitsinmiii, kalsınmı . burda onu bi anası severdi .ama orda bir erkek vardı ve onu seviyordu nasılsa bir gün evlenmiyecekmiydi..kıyafetlerini bir çantaya koydu sessizce çıktı ,beklemeye başladı eski bir araba yanaştı biri daha vardı yanında ,hadi bin dedi.. o anda caydı, hayır dedi. binmek istemedi ama çok güçlüydü,kolundan tuttu, ensesinden sıktırdı arabaya soktu.ve bilinmedik bir yola korkuyla bakmaya başladı ....
,

5 yorum:

  1. Bu öykünün devamını merak ediyorum arkadaşım.Lütfen uzatma.Yine çok dokunaklı yazmışsın.Gerçekten babası o adam değil mi?
    Ya merak ettirdin.Şunu taksit taksit yazmasana...

    YanıtlaSil
  2. Hatunum döktürüyor.
    Kitap yaz sen hatun,biz eş dost sevgili takip ediyoruz yazılarını günü gününe.
    Böyle devam çok param olsun kitap bascam sana :D

    YanıtlaSil
  3. Güzel döktürüyor ama tam kıvamında... da tık yok yorumlara...

    YanıtlaSil
  4. neşem çok sağol dün yorumuna cevap yazmıştımda .giriş olmadan yorumum yayınlanmamış... bilmiyorordum acemiyiz daha ,deneye deneye....bide sadece sabahları bakabiliyorum genelde. oyle hemen hikayenin sonunu beklemeyin.yaseminin hayatı bir roman ben en kısasından yazıyorum.babasının kim olduğunu hiç bilemedi.bana bir kere sormuştu .Abla 11 aylık doğmam mümkünmü diye...ne diyeceğimi şaşırdım çünkü hala daha oyle olmasını umuyor ..

    YanıtlaSil