8 Haziran 2010 Salı

YASEMİN

Onu işe başladıgım sabah gördüm benden iki gün önce başlamıştı.biz yeni gelenler 6 kişiydik bayanların giyinme odasında iş kıyafetlerimizi beklerken daha önceden çalışan bayanlar hepimize hayırlı olsun ,hoş geldiniz derken o uzun ve bana çirkin gelen suratı ve yüzümüze bakmayışı dikkatimi çekmişti.
Dünya umurunda degildi her hareketinden belli oluyordu,dolabını açtı önlüğünü sandalyenin üstüne fırlattı ,tişörtünü tek hamlede çıkarttı ,ve ardından pantolonunu iç çamaşırlarıyla sanki plajda gibi rahatça sandalyeye oturdu bir sigara yaktı bazı kızlar ters ters baktı söylenenler oldu ama hiç umurunda degildi yarısında söndürdü altına eşohman üstüne önlük giydi ,kapıyı çrparak kapattı.Arkasından çatlak işte diye biri söylendi .Benim orada işe başlamamı sağlayan eşimin arkadaşının eşi meral iş önlügümüzü verip yukarı kata çıktık ve iş alanlarımız gösterildi.öğlen molasında meral yanıma gelip haydi yemege dedi bir üst kata yemek salonuna çıkktık,sıraya girdik .O karakızda ordaydı çoktan yemeğini almış,kulaklıklar kulagından sarkıyor, konuşuyordu .herhalde telefonda biri vardı.çabuk çabuk atıştırdı yemeğin çoğu bitmemişken yine sigara yaktı içti külünü tatlısının üstüne döktü izmaritide yoğurtun içine attı .Tabletini alıp yürürken birkaç kişinin bu saglam ayakkabı değil,bir yoklamalı dedikleri duyuldu.Duymamış gibi davrandı ,merale bu kim dedim .Adı yasemin 2 gün oldu başlayalı bakma oyle ters davrandığına bir sohbete başlarsa ağzın açık dinlersin herşeyden haberi vardır,feleğin çemberinden geçmiş.Yaa dedim yalnızca ama hiç hoşlanmamıştım,oldum olası kaba ve ukala insanlar beni sinir etmiştir.Zaman geçti aylar oldu işimize ve arkadaşlara alışmıştık Yaseminede alışmıştık oğle paydoslarında konuşuyor bahçeye çıkıyor ve çimenlerde oturup sohbet ediyorduk,yasemin bir resim çıkarttı ve bak bana benziyormu ne tatlı dedgilmi dedi.Baktım 10 yaşlarında esmerce bir kız çocuğu,kim bu dedim .Kızım dedi... yüzüne baktım ,sen evlimisin ,bekar demişlerdi..sen kaç yaşındasınki..kızın kaç yaşında..kızım 11 olacak önümüzdeki ay bende 26 ...Beni 14 yaşımdaken konuştugum adam kaçırdı .o 31 yaşındaydı bende cahildim kaçtık ...Hadi yaa dedim ve anlatmaya başladı ,karışık anlattı sonundan başlayıp çok sonra başını anlattı ben derleyip anlatıyorum .onu dinledikten sonra yargılamamayı öğrendim onun yaptığı hiç bir şeyde mantık yada yanlış aramadım ,hayat bazılarına kendi doğruları olmayı öğretiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder